آیتم 0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان

  • 245
  • 3949 مرتبه
ترانس ولتاژ خازني (CVT)

ترانس ولتاژ خازني (CVT)

24 اسفند 1396

ترانسفورماتور ولتاژ خازنی یا سی‌ وی‌ تی (به انگلیسی: CVT) نوعی ترانسفورماتور ولتاژ است که برای تبدیل ولتاژهای بالای سامانهٔ انتقال انرژی به مقادیر قابل اندازه‌گیری و استفاده‌پذیر برای حفاظت و کنترل سامانهٔ ولتاژ بالا استفاده می‌شود. مبدل‌های پتانسیل (پی‌ تی) که دارای دو سیم‌ پیچ اولیه و ثانویه هستند و اولیهٔ آن‌ها یک‌راست به ولتاژ بالا متصل می‌شود، تا سطح ولتاژ ۱۳۲ کیلوولت کاربرد دارند، در حالی که سی‌ وی‌ تی‌ ها در ولتاژهای بالاتر به کار می‌روند. در ترانسفورماتور ولتاژ خازنی از خازن به عنوان مقسم ولتاژ استفاده می‌شود و بخش مقسم ولتاژ بین فاز و زمین شبکهٔ قدرت متصل می‌شود. سی‌ وی‌ تی نقش خازن جفت‌ شدگی را نیز بازی می‌کند و سیگنال‌های فرکانس‌ بالای حامل خط نیرو را به خط انتقال جفت می‌کند.

چون ولتاژهاي بالا را نمي‌‌‌توان بصورت مستقيم بوسيله دستگاه هاي اندازه گيري اندازه گرفت بنابراين لازم است كه ولتاژ را كاهش داد تا بتوان ولتاژ را اندازه گيري نمود و يا در رله هاي حفاظتي استفاده كرد به همین سبب در پستها از ترانس ولتاژ «PT» و يا ترانس ولتاژ خازني «CVT» جهت اندازه ‌گيري و حفاظت استفاده مي‌‌‌شود اما چون در PT عايق بندي و ايزوله كردن سيم پيچ به پايه استراكچر مسأله عمده و پر خرجي خواهد بود به همین علت از CVT استفاده مي‌‌شود كه توسط يك سري خازن كه ولتاژ را پایین مي‌‌‌آورند و ولتاژ كم را به يك سيم پيچ اوليه اعمال مي‌‌‌كنند و از ثانويه 110 ولت دريافت مي‌‌‌كنند.

در ثانويه CVT دو سري سيم پيچ خارج مي‌‌‌شود كه به core هاي CVT شناخته مي‌‌‌شوند كه يك core جهت اندازه گيري و core ديگر جهت حفاظت مي‌‌‌باشد همچنين بر سر راه هر core از فيوز استفاده مي‌‌‌شود همچنين در CVT به منظور عايقي از روغن استفاده مي‌‌‌شود كه كل مخزن و ايزولاتور CVT پر از روغن مي‌‌‌باشد همچنين يك نشان دهنده سطح روغن بر روي مخزن CVT قرار دارد تا اپراتور در هنگام انجام بازديدها از وجود روغن در مخزن مطمئن باشد اما در صورت هر گونه نشتي روغن CVT بايد سريعاً مراتب را به تعميرات اطلاع داد و در صورت لزوم با هماهنگي ديسپاچينگ سريعاً CVT را از مدار خارج كرد. 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

فهرست موضوعات

راهنمای خرید
ورود به فروشگاه
 
ارسال سریع
 
پارس شعاع توس
 
سیم و کابل شهاب جم
 
امید پدیده
 
پارسه شید