آیتم 0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان

  • 250
  • 1088 مرتبه
اجزا سیستم توزین

اجزا سیستم توزین

26 فروردین 1397

سیستم کنترلر هوشمند توزین که اساسا کار این دستگاه اندازه گیری میزان عبور مواد مصرفی در حجم ها و اندازه های خاص می باش.

1- لودسل:

 قسمتی از سیستم توزین است که وظیفه اصلی اندازه گیری وزن را بر عهده دارد. از یک هسته فلزی (از آلیاژ خاص) و تعدادی strain gauge که نوعی از مقاومت های الکتریکی حساس به فشار و کشش می باشد تشکیل می گردد که در اثر اعمال نیرو مانند تمام مواد تغییر شکل می یابد اما پس از برداشتن نیرو به حالت اولیه خود بر می گردد. میزان برگشت پذیری این نوع مقاومت، تعیین کننده کیفیت و دقت و دیرپایی لودسل است. این محصول تغییرات وزن را به صورت تغییرات ولتاژ و بر اساس بار وارده حس کرده و آن را به نمایشگر وزن منتقل می کند. 

2- مقره یا نشیمن گاه لودسل:

مقره لودسل حساس ترین قسمت یک سیستم توزین خوب و از مهم ترین قطعات جانبی یک لودسل است. وجود مقره های بالا و پائین با کیفیت عالی مواد و وجود قوس های بالا و پائین در صفحات مقره باعث انتقال نیرو به مرکز لودسل در همه حالت و دستیابی به وزن دقیق می گردد. استوانه رقاصک (Rocker pin) باید از فلز سخت و آبکاری شده ای ساخته شود که دارای سطح فوقانی و تحتانی به حالت محدب باشد به طوری که نقطه تماس آن از یک طرف لودسل و از طرف دیگر مقره فقط و فقط در یک نقطه باشد.

3-جانکشن باکس  :(Junction Box)

هنگامی که چند لودسل برای اندازه گیری وزن به کار می رود باید سرهای ورودی و خروجی آن ها با یکدیگر موازی شده و به نمایشگر وزن وصل گردند که برای موازی کردن آن ها از یک جانکشن باکس (شکل) استفاده می شود که این جانکشن باکس می تواند غیر از وظیفه موازی کردن لودسل ها خروجی آن ها را نیز با یکدیگر تطبیق دهد. هزینه تطبیق چند لودسل غیر هم نوع به روش های متوازن بسیار کمتر از ساخت و تهیه چند لودسل کاملا مشابه می باشد.
برخی از جانکشن باکس ها صرفا عمل موازی سازی لودسل ها را انجام می دهند و برخی دیگر با قرار دادن پتانسیومترهایی در مدار خود عمل تطبیق را نیز انجام می دهند. 

نکات مهم در زمینه جانکشن باکس:

الف) حداقل درجه حفاظت جانکشن باکس باید به گونه ای باشد که رطوبت داخل آن نفوذ نکند زیرا رطوبت باعث کاهش مقاومت عایقی کابل های داخل جانکشن باکس شده و در نهایت باعث ایجاد نوسان در مقدار اندازه گیری شده می شود.

ب‌) برای جلوگیری از نفوذ رطوبت باید در محفظه جانکشن باکس از جاذب های رطوبت همانند Silicagel استفاده شود.

ج‌) به علت تاثیرگذاری کابل های برق و ایجاد نویز باید کابل لودسل ها از کابل های برق دور نگه داشته شوند و حداقل فاصله مجاز برای آن ها یک متر در نظر گرفته شود. ضمنا عبور دو کابل فوق به صورت عمود بر هم مشکلی به وجود نمی آورد.

4-نمایشگر وزن:

نمایشگرهای وزن در مجموع وظیفه تبدیل سیگنال ارسالی از جانکشن باکس به یک عدد معادل وزن گذاشته شده روی باسکول را به عهده دارد. علاوه بر آن سیستم میکروپروسسوری که در ساخت نمایشگر به کار رفته دارای یک یا چند درگاه ورودی است که یک سیگنال آنالوگ بر حسب میلی ولت را به صورت دیجیتال در اختیار پردازشگر اصلی قرار می دهد که در نهایت به کاربر مقدار وزن را به صورت یک عدد چند رقمی با دقت قابل تعریف روی صفحه نمایش می دهد.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

فهرست موضوعات

راهنمای خرید
ورود به فروشگاه
 
ارسال سریع
 
پارس شعاع توس
 
سیم و کابل شهاب جم
 
امید پدیده
 
پارسه شید