آیتم 0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان

مقالات علمی

  • 1407
  • 260 مرتبه
نورپردازی خلاقه در دکوراسیون داخلی

نورپردازی خلاقه در دکوراسیون داخلی

06 شهریور 1401

از مهم ترین بخش های فرآیند معماری داخلی و دکوراسیون می توان به “روشنایی و نورپردازی” اشاره کرد. اگر که به صورت خلاقانه و با رعایت استاندارد های لازم نورپردازی انجام شود تمام طراحی های معماری بهتر دیده می شوند. تمام طرح های ایجاد شده زیبا تر می شوند و نگاه هر بینده ای را به سمت خود می کشند.

نورپردازی مناسب باعث می شود که محیط مورد نظر بسیار دلبازتر و زیباتر به نظر برسد. همچنین احساس آرامش و امنیت را در انسان ایجاد می کند. اما اگر نورپردازی مناسب نباشد چشم ها دچار خستگی می شوند و انسان را دچار دلزدگی می کند. در حال حاضر در هر ساختمان نورپردازی به دو صورت انجام می شود. نورپردازی با استفاده از نور طبیعی (آفتاب) و نورپردازی با استفاده از نور های مصنوعی (لامپ های مختلف، چراغ ها و...) است.

در گذشته های دور از نور فقط به عنوان یک المان روشنایی استفاده می کردند. اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع لامپ ها و پروژکتور ها و معماری های زیبا، مدرن و در عین حال هوشمندانه، از نور به عنوان المانی برای نورپردازی استفاده می کنند و زیبایی معماری ها و فضای داخلی را به رخ  همگان می کشند.

شاید از خودتان بپرسید چجوری می تونم یک نور پردازی مناسب رو انجام بدم ؟ ما شما را راهنمایی می کنیم که با استفاده از روش های مختلف بتوانید این نور پردازی را خودتان انجام دهید.  

استفاده از چراغ های توکار

می دانید که چراغ های توکار می توانند فضای داخلی را بزرگ تر از حد معمول به نمایش بگذارند و محیط دلباز تر نمایش داده شود. همچنین باید بدانید ویژگی خوبی که چراغ های توکار دارند این است که در داخل سقف یا دیوار نصب می شوند و فضای آن چنانی را اشغال نمی کنند و باعث میشود سطوح زیباتر باشد.

به همین دلیل است که فضا را دلباز تر نشان می دهند. توصیه می کنیم که برای اتاق هایی که فضای کوچک تری دارند یا سقف آن ها کوتاه است از چراغ های توکار استفاده کنید. در اتاق های کوچک استفاده از چراغ های آویز گزینه مناسبی نیست لذا فضا را کوچک تر از حد خود نشان می دهد.

استفاده از نور های طبیعی

اساسا می توانید برای نورپردازی فضای داخلی از نور های طبیعی استفاده کنید. به عبارتی می توانیم بگوییم یکی از بهترین تکنیک ها در طراحی یک ساختمان استفاده از نور طبیعی می باشد که همان نور خورشید است. در واقع این نورپردازی در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید از این منبع نور طبیعی استفاده کنید پیشنهاد می کنیم پرده هایی را با جنس حریر و تور را انتخاب کنید. لذا پرده های حریر می تواند نور را به خوبی از خود عبور دهد و روشنایی را به داخل پذیرایی یا اتاق شما انتقال دهند. فراموش نکنید که ممکن است پرده های حریر برای فصل زمستان انتخاب مناسبی نباشند. توصیه می کنیم که برای آن ها از یال و یک رویه استفاده کنید که بتوانید آن را جمع کنید.

استفاده از چندین منبع نور

قبلا برای روشنایی فضای داخلی از یک لامپ و یا چراغ سقفی استفاده می کردند، که فضا از پخش نور مناسبی هم بهره نمی برد و فضا را بسیار کوچک و دلگیر نشان می داد و علاوه بر دلزدگی موجب خستگی چشم هم می شد. ما به شما توصیه می کنیم به جای این که از یک لامپ استفاده کنید، می توانید چندین منبع نوری را برای روشنایی مورد استفاده قرار دهید اما با همان شار نوری، تا در مصرف برق هم صرفه جویی لازم را انجام داده باشید. استفاده از چند منبع نور به صورت همزمان می تواند پخش نوری بهتری را داشته باشد. بیشتر طراحان دکوراسیون از این ترفند استفاده می کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت محصولات روشنایی می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید مفتخریم که میزبان صدای گرم شما هستیم. 05137130000
 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

فهرست موضوعات

راهنمای خرید
ورود به فروشگاه
 
ارسال سریع
 
پارس شعاع توس
 
سیم و کابل شهاب جم
 
امید پدیده
 
پارسه شید