آیتم 0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان

مقالات علمی

  • 1417
  • 207 مرتبه
معرفی انواع بخاری برقی و بررسی کاربردهای آن

معرفی انواع بخاری برقی و بررسی کاربردهای آن

10 بهمن 1401

بخاری برقی

بخاری برقی عملی ترین راه برای مقابله با هوای سرد، داشتن بخاری مناسب با در نظر گرفتن امکانات و شرایطی است که در خانه یا خارج از منزل دارید. امروزه بخاری برقی به دلیل مزایای بسیاری که دارد، به دیگر گزینه ها ترجیح داده می شود. بخاری برقی گرما را با سرعت و با استفاده از انرژی پاک فراهم می کنند.
هیتر برقی یا بخاری برقی عملاً در همه قسمت های خانه مانند اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده می شود. از آنجا که با انرژی الکتریکی کار می کند، خسارتی به طبیعت وارد نمی کند. به تعمیر و نگهداری احتیاج ندارد و به فضای کمتری نیاز دارد. هیتر برقی با ویژگی های ذکر شده و نصب آسان جزء محصولات پر مصرفی است که در منازل مسکونی و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد.

بخاری برقی چیست؟

بخاری برقی یک سیستم گرمایشی مطمئن و کوچک است که با تولید گرمای تابشی از انرژی برق کار می کند. در تمام هیترها لوله ای سفالی شکل توسط یک سیم نازک احاطه شده است.
استفاده از بخاری های برقی بسیار کم خطر بوده و خیال شما را از بابت گازگرفتگی و دیگر مشکلاتی که با داشتن بخاری گازی ممکن بود برایتان پیش آید راحت می کند. نیروی برق وارد شده به دستگاه به کمک المنت های موجود، انرژی گرمایی تولید می کند. انرژی گرمایی حاصل سفال را گرم می کند و سپس گرما به محیط منتشر شده و باعث گرم شدن محیط می شود.

فرایند گرمایش الکتریکی در بخاری برقی

به فرایند تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی، گرمایش الکتریکی گفته می شود؛ گرمایش الکتریکی در آب گرم کن ها، بخاری های برقی، آشپزی و فرایندهای صنعتی کاربرد فراوان دارد. در ساختار آبگرمکن های برقی از یک المنت استفاده می شود؛ این المنت ها انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند. این نوع مقاومت ایجاد شده یک نوع مقاومت الکتریکی پایه است و بر اساس اصول گرمایی ژول کار می کند.
علاوه بر این پمپ های الکتریکی وجود دارد که از طریق موتور الکتریکی خود یک چرخه یخچال ایجاد می کنند و انرژی گرمایی را به محل مورد نیاز منتقل می کنند. در برخی از سیستم ها عکس این اتفاق نیز می تواند بیفتد یعنی انرژی گرمایی از محل تولید شده به فضای بیرون منتقل شود و منطقه مورد نظر را خنک نگه دارند. هیتر برقی اغلب برای محیط هایی توصیه می شود که همیشه نیاز به روشن بودن سیستم گرمایشی نیست.

مزایای بخاری برقی

یکی از بهترین مزیت های هیتر برقی این است که جهت استفاده از آن نیاز به انجام عملیات خاص در ساختار منزل نیست؛ به یک پریز برق و مکانی که گرما به فضای بیشتر منزل برسد نیاز داریم. در هر حال یکی از لوازم برقی خانگی، هیتر برقی است و به راحتی در اختیار افراد قرار می گیرد و نیازی به نصب توسط یک متخصص نیست. بازده گرمایی آن زیاد است، از آنها برای تولید انرژی گرمایش در حمام استفاده میشود همچنین آلودگی نسبت به سایر سوخت ها مثل نفت، گاز، زغال سنگ خیلی کم است.

همراهان گرامی سایت تامین الکتریک در هفته های آینده مطلب بخاری برقی تکمیل تر می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با کارشناسان ما در ارتباط باشید: 09396718656 - 05137130000
 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

فهرست موضوعات

راهنمای خرید
ورود به فروشگاه
 
ارسال سریع
 
پارس شعاع توس
 
سیم و کابل شهاب جم
 
امید پدیده
 
پارسه شید