آیتم 0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان

مقالات علمی

  • 307
  • 1042 مرتبه
کاربرد پچ پنل هوشمند چیست؟

کاربرد پچ پنل هوشمند چیست؟

30 دی 1397

پچ پنل هوشمند چیست و چگونه باید از آنها در شبکه پسیو استفاده کرد؟

پچ پنلهای جدید میتوانند با تشخیص دستگاهی که به آن متصل شده اند یک سری اطلاعات از اتصالات ارائه دهند و تا حدی آنها را مدیریت کنند. این امر کمک می کند تا از قطعی های فیزیکی با خبر شویم و عیب یابی شبکه به راحتی صورت پذیرد.

پچ پنل هوشمند Intelligent patch panel چگونه کار می کند؟

یک راه انجام این کار اینست که یک پچ کورد شبکه خاص با حداقل یک سیم اضافی و یک RJ-45 با 10 پین (به جای 8 پین) داشته باشیم. پچ پنل از طریق همین اتصال اضافی میتواند تشخیص دهد که به کدام پورت نظیر متصل است. این روش هوشمندانه فقط زمانی میتواند کار کند که کابل کشی آن بصورت cross-connect یا double representation باشد.

روش دیگری نیز وجود دارد که از پچ کوردهای متداول استفاده میکند اما بالای هر سوکت RJ-45 آن یک پین شناسایی فنری (spring loaded) دارد. به این ترتیب وقتی که اتصالی ایجاد می شود پنل آن را تشخیص می دهد و فرض میکند که اتصال بعدی ای که تشخیص داده می شود سر دیگر همان پچ کورد است.

برای استفاده از اطلاعات نیاز به یک اسکنر می باشد. اسکنر یک قطعه الکترونیکی است که در قفسه هر یک از تجهیزات قرار گرفته و بوسیله یک کابل ribbon یا کابلهای مشابه، به هر یک از پچ پنلهای مدیریت متصل شده است. اسکنر هر کدام از پچ پنل ها را برای کسب اطلاعات اتصالات آنها بررسی می کند. این اطلاعات هم میتواند برای ایستگاه نظارتی ارسال شود و هم به پایگاه داده این محصول اضافه شود.

این اتصالات اضافی و اطلاعات مدیریتی قطعا هزینه ای به همراه دارد اما در مجموعه های بزرگتر، هزینه های مدیریت IT و زمانهای از کارافتادگی ناشی از خرابی کابلها را بسیار کاهش می دهد.

رده های تقسیم بندی پچ پنل های هوشمند اکتاسی:

پچ پنلهای هوشمند باید از نظر گروه کاری و screened یا unscreened بودن رده بندی شوند. یعنی یا با روکش های فلزی در برابر نویز مقاوم شده اند و یا آنکه فاقد روکش یا کاور هستند. کار این پچ پنلها باید مطمئن نیز باشند، یعنی اگر عملیات اسکن الکترونیکی دچار خطا شد، سیستم باید بصورت یک سیستم کابلی پسیو معمولی کار کند. به این ویژگی reliability یا اطمینان پذیری می گویند.

شکل ظاهری پچ پنل:

یک دستگاه مستطیلی شکل که بر روی این دستگاه پورت های شبکه وجود دارد که به طور مثال 24 پورت و یا 48 پورت می باشد پچ پنل ها از دو قسمت عمده تشکیل شده است که همان بدنه اصلی دستگاه و کیستون می باشد.

انواع پچ پنل:

پچ پنل ها به سه دسته تقسیم شده اند که عبارتند از:

1 - پچ پنل بر مبنای استاندارد cat

2 - ماژولار بودن و یا نبودن

3 - تعداد پورت ها

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

فهرست موضوعات

راهنمای خرید
ورود به فروشگاه
 
ارسال سریع
 
پارس شعاع توس
 
سیم و کابل شهاب جم
 
امید پدیده
 
پارسه شید