آیتم 0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان

دانستنی ها

  • 1390
  • 56 مرتبه
روز جوان

روز جوان

1400/12/23

در جامعه جهانی در ۱۷ دسامبر ۱۹۹۹، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز ۱۲ آگوست ۲۲ مردادماه را روز جهانی جوان نامگذاری شده است. روز جهانی جوانان با اندیشه‌ی «ساختن یک دنیای بهتر؛ به همراه جوانان» ایجاد گردید. به این بهانه، سازمان جهانی یونسکو از تمام کشورهای دنیا می‌خواهد تا عملاً در راستای توسعه امکانات و منابع به کمک جوانان و برای جوانان تلاش نمایند. 

اما به پاسداشت قشر عظیم از جامعه که جوانان آن را تشکیل می دهند، یازدهم شعبان روز جوان نامگذاری شده است. بخشی از جامعه که با توجه به مشکلات فراوان قلب تپنده کشور را تشکیل می‌دهند. مبنای نام گذاری روز جوان در کشور عزیزمان روز ۱۱ ماه شعبان میلاد حضرت علی اکبر (علیه السلام) فرزند امام سوم شیعیان به عنوان است، جوان برومند حضرت امام حسین (علیه السلام) که با فداکاری‌ هایشان در عاشورا جاودانه شد و درس‌های بسیاری به جوانان داد.

حضرت علی اکبر (علیه السلام) به روایت مشهور در ۱۱ شعبان سال ۳۳ هجری قمری به دنیا آمده اند؛ ایشان از مادری به نام لیلا دختر ابی مرّه در شهر مدینه چشم به جهان هستی گشودند. روز جوان روزی است که به پاسداشت این قشر عظیم از جامعه نامگذاری شده است. بخشی از جامعه که با توجه به مشکلات فراوان قلب تپنده کشور را تشکیل می‌دهند.
جوانی دوره دل خوشی ‌هاست دوره رهایی از قید و بندهایی است که در سنین دیگر دست و پای انسان را می‌بندد. انرژی وصف ناپذیری که در دوران جوانی وجود دارد را هیچگاه نمی‌توان در دوره دیگری از زندگی پیدا کرد. سرحال، شاد، پرانرژی و… همگی فقط و فقط در جوانی یافت می‌شود.
به همین دلیل است که تمامی شاعران نامی جوانی را چون دری گرانبها می‌دانند که با هیچ پول و متاع مادی نمی‌توان آن را خریداری کرد. جوانی یادآور روزگار خوشی است، گشتن‌ها، خنده‌ها، شادی‌ها و… دورهمی‌هایی که هیچگاه بر نخواهند گشت پس بایستی به جوان فرصت لذت بردن از این زمان را داد و در عین حال از گوهر وجودیش نیز استفاده کرد.

 

فهرست موضوعات

راهنمای خرید
ورود به فروشگاه
 
ارسال سریع
 
پارس شعاع توس
 
سیم و کابل شهاب جم
 
امید پدیده
 
پارسه شید