آیتم 0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان

  • 1421
  • 31 مرتبه
روز جهانی گرافیک (طراح ها)

روز جهانی گرافیک (طراح ها)

1403/02/13

در سال ۱۹۹۵، ۲۷ روز آوریل، سالگرد تأسیس آیکوگرادا، به عنوان روز جهانی گرافیک انتخاب شد. این روز فرصتی برای شناختن طراحی ارتباطاتی و نقش آن در جهان می باشد. 

اهمیت گرافیگ (طراحی)

طراحی از راه های مختلف دنیای ما را معنی میبخشد و بر درک، اندیشه، واکنش و تصمیمات ما موثر است. طراحی تاثیرگذار اطلاعات بر ماست مثلا کوچکترین علامت های خیابانی، وب سایت هایی که جستجو می کنیم، محصولاتی که می خریم و یا کتابهایی که می خوانیم را شامل میشود. از سال ۱۹۹۵ طراحان سراسر دنیا گرد هم آمدند تا روز جهانی گرافیک را همانند گوناگونی جامعۀ جهانی ای که آیکوگرادا مصداق آن است، به اشکال مختلف جشن بگیرند. در این میان، ایکوگرادا اقدامات مختلفی را انجام داده تا همکاری و گفتگوی جهانی را ممکن ساخته و رسالت و بینش سازمانی مان را گسترش دهد. 

برخی از اقدامات آیکوگرادا 

جنگلهای جهانی : سال ۱۹۹۹، آخرین روز جهانی گرافیک هزارۀ قبل، با رسم کاشت درخت شروع شد. ابتکاری عملی که توسط صدیق کرم مصطفی، خزانه دار آیکوگرادا، شروع شد و (به دنبال او) اعضای آیکوگرادا از سراسر دنیا دین خود را به طبیعت با بازگرداندن بخشی از کاغذهایی مصرفی به جنگلها، ادا کردند.

گفتگوی جهانی: در روز جهانی گرافیک در سال ۲۰۰۰ ریاست ایکوگرادا دیوید گراسمن در آن مراسم گفت: «برای نخستین بار، جامعۀ طراحی گرافیک جهانی مکان ملاقات واحدی برای به اشتراک گذاری و برقراری ارتباط و تبادل اندیشه خواهد داشت. از این رو وب سایت ایکوگرادا سازمان های طراحی و طراحان سراسر دنیا را به یکدیگر پیوند خواهد داد.»

نمایشگاه آنلاین برای مدرسان طراحی  : در روز جهانی سال ۲۰۰۳، راه اندازی جامعۀ آنلاین بین المللی برای مدرسان طراحی اعلام شد. امروزه شبکۀ جهانی آموزش ایکوگرادا (آی ای ان) بیش از ۸۰ مؤسسه از سراسر دنیا را به یکدیگر پیوند داد .

انواع گرافیک 

گرافیک به دو دسته سنتی و نوین تقسیم میشود و بین این دو چاپ وجود دارد، و منظور از چاپ انواع و اقسام چاپ است. گرافیك (قدیم) یا همان سنتی شامل خطاطی، نقاشی دو بعدی، كنده كاری می باشد كه بیشترین شکل آن در آرایش كتابهاست كه محصول كار نقاش، خوشنویس، تذهیب كار و جلدساز می باشد.و اما گرافیك (نوین) یا مدرن علاوه بر كتاب آرایی در قسمت تبلیغات تجارتی، اعلانات دیواری و مطبوعاتی و نشان ها (لوگوها) وغیره می باشد و حتی در سینما و تلویزیون هم كاربرد دارد. مثل عنوان بندی فلم و تصاویر متحرك طراحی شده. هنر گرافیك نوین با مسائل ارتباط محیطی نیز تداخل دارد، پس این هنر علاوه بر خط ورنگ، به عناصر بصری دیگری چون حجم و نور كمك میگیرد. 

بازرگانی سپهران و گرافیست ها:

بازرگانی سپهران مفتخر است برخی کالاهای مورد نیاز گرافیست های محترم اعم از باتری های قلم نوری، باتری های قابل شارژ و سایر باتری های دیگر را با بهترین کیفیت و ضمانت اصالت کالا برایتان تامین کند.   

 

فهرست موضوعات

راهنمای خرید
ورود به فروشگاه
 
ارسال سریع
 
پارس شعاع توس
 
سیم و کابل شهاب جم
 
امید پدیده
 
پارسه شید