آیتم 0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان

دانستنی ها

  • 1420
  • 52 مرتبه
روز صنعت برق

روز صنعت برق

1403/02/12

تاریخچه روز صنعت برق

روز صنعت برق برای اولین بار در سال 1991 توسط اتحادیه بین‌المللی مهندسان برق (IEE) در بریتانیا برگزار شد. هدف اصلی از برگزاری این روز، تجلیل از پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی بود که در زمینه برق و الکترونیک به دست آمده بود. از آن پس، این رویداد در سال‌های بعد به سایر کشورهای جهان گسترش یافت و هر ساله در 29 آوریل جشن‌هایی به مناسبت روز صنعت برق برگزار می‌شود.

روز ملی صنعت برق 

حدود سی سال است که دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی صنعت برق در کشورمان شناخته میشود. اما جای خالی آن در تقویم سالیانه رسمی کشور احساس میشود چرا که ثبت رسمی نشده است و به دلیل نزدیک بودن به روز جهانی کارگر معمولا باهم جشن گرفته میشود.

برق مهم ترین اختراع بشری 

برق مهمترین اختراع بشری است و پرکاربردترین آن است چرا که تصور زندگی بدون آن حتی برای چند ساعت هم زندگی را سخت میکند و امروزه مایه حیات یعنی آب بدون وجود برق نیز دچار بحران میشود.

اهمیت صنعت برق 

این صنعت اساسی‌ترین بخش زیرساختی جامعه محسوب می‌شود و برای توسعه و پیشرفت هر جامعه حیاتی است. صنعت برق موجب امنیت و راحتی در کار ها و فعالیت های روزمره ما، اقتصادی بودن در تولید و مصرف، امکان استفاده از تجهیزات الکترونیکی و دستگاه‌های پیشرفته و همچنین به عنوان یک منبع انرژی پاک و تجدیدپذیر، می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند.

انتظار كاركنان صنعت برق از مسئولان و مردم  

جشن ها و همایش هایی که به مناسبت این روز برگزار می شود، نسبت به آنچه که منزلت و شانیت این صنعت اهمیت و انتظار دارد، ناچیز بوده و عملا دیده نمی شود و دست اندرکاران خواهان ثبت رسمی این روز در تقویم سالیانه کشور هستند. این روز بهانه ای خواهد بود تا وجود برق در زندگی ما تاکید شده و آنرا غنیمت شماریم و ثبت رسمی این روز کمک خواهد کرد به پی بردن به ارزش آن، به نحوه بکارگیری آن در زندگی، استفاده از انرژی های پاک در تامین آن، رعایت اصول ایمنی و... 

تبریک به فعالان حوزه صنعت برق 

بازرگانی سپهران به مناسبت روز صنعت برق، به تمامی کارکنان و فعالان این حوزه اعم از تولید کنندگان، تأمین کنندگان،  کارمندان، کارگران و سایر افراد خانواده بزرگ صنعت برق تبریک و تهنیت عرض می‌کند. این روز مهم، فرصتی است برای قدردانی از تلاش های شما عزیزان که با تلاش و پیشرفت های خود، باعث پیشرفت و توسعه در حوزه برق شده‌اید. امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید و بتوانید نقش مهمی در پیشرفت این حوزه داشته باشید.
 

فهرست موضوعات

راهنمای خرید
ورود به فروشگاه
 
ارسال سریع
 
پارس شعاع توس
 
سیم و کابل شهاب جم
 
امید پدیده
 
پارسه شید