آیتم 0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان

دانستنی ها

  • 1423
  • 5 مرتبه
روز جهانی مشتری و حقوق مصرف کننده

روز جهانی مشتری و حقوق مصرف کننده

1403/04/12

روز جهانی مشتری ، تاریخچه و اقدامات 

روز جهانی مشتری چیست ؟ 

روزی برای قدردانی و حمایت از حقوق مشتریان که سالانه توسط کسب و کارها جشن گرفته میشود .

روز جهانی مشتری چه روزی است ؟ 

در حالی که تاریخ دقیق آن روز به طور دقیق مستند نشده اما با گذشت زمان کسب و کار ها 19 مارس  را به عنوان روز جهانی مشتری  پذیرفته اند .

چرا روز جهانی مشتری مهم است ؟ 

هیچ کسب و کاری بدون وجود مشتریان وفادار خود رشد نمی کند .  قدردانی از مشتریان برای ایجاد یک رابطه قابل اعتماد و ایجاد حس خوب برای آن ها در این روز میتواند به کسب و کار ها کمک زیادی برای فروش و رشد بیشتر کند . از طرف دیگر وجود این  روز برای مشتریان و حفظ حقوق آنها کمک کننده است.

چه شد که روز جهانی مشتری در تقویم ها ثبت شد ؟

خواستار این روز تجار لیتوانیایی و روسی بودند. ایده ی بزرگداشت روز مشتری از آنجا شکل گرفت که جهان روزهای به یاد ماندنی زیادی دارد اما چرا هیچ روزی به مشتریان اختصاص داده نمی شود چرا که ارزشمندترین بخش هر کسب و کار یا سازمان مشتری است .

اولین بار کی روز جهانی مشتری جشن گرفته شد ؟ 

اولین پیام تبریک روز مشتری در 19 مارس 2010 به شهرها و کشورهای مختلف در سراسر جهان ارسال وتوسط روزنامه ها گزارش شد ف این رویداد در همان سال به تقویم باز لیتوانیایی اضافه شد.

در سال 2011، شرکت های بین المللی بیشتری با به اشتراک گذاشتن قدردانی خود با مشتریان از این ایده حمایت کردند .

در سال 2012، این جشن در فضای مجازی پخش شد و بسیاری از شرکت‌های دیگر از مشتریان تشکر کردند. این ایده همچنین مورد حمایت روزنامه ها و بازرگانی های مختلف قرار گرفت .

در سال 2013، روز مشتری به طور گسترده در لیتوانی توسط شرکت های بزرگی مانند Akropolis و Bite جشن گرفته شد. این واقعیت توسط انجمن بین المللی ثبت شد. بزرگترین پورتال تعطیلات روسیه روز مشتری را به لیست خود اضافه کرد و در نهایت روسیه نیز به این جشن پیوست. بسیاری از شرکت ها در روسیه از این طرح حمایت کردند. حامی رسمی روز مشتری، شهردار شهر کلایپدا، ویتاوتاس گروبلیوسکاس است.

در سال 2014، اولین رویداد بزرگ اختصاص داده شده به قدردانی از مشتری برگزار شد. رئیس جمهور لیتوانی این ایده را مثبت ارزیابی کرد. و رفته رفته جشن های بیشتری در سراسر دنیا برای این روز گرفته شد تا به امروز که کسب و کارهای متعددی اقدام به برگزاری جشن ، جشنواره و... کردند و  تخفیف و هدایا برای مشتریان در این روز خاص در نظر گرفتند.

فهرست موضوعات

راهنمای خرید
ورود به فروشگاه
 
ارسال سریع
 
پارس شعاع توس
 
سیم و کابل شهاب جم
 
امید پدیده
 
پارسه شید